Kenzo Flower

Vandaag ga ik het hebben over Flower van Kenzo. Kenzo is een Frans haute-couturemerk met roots in Japan. Kenzo is vernoemd naar de oprichter Kenzo Takada. Hij was een Japanner die zijn modehuis vestigde in Parijs.

Vandaag is het de beurt aan Flower. Ik ga het hebben over de eau de parfum. Deze kwam uit in 2000. Dat wil zeggen dat dit parfum al 20 jaar bestaat. Hieronder zie je een foto van het parfum met de doos waarin het komt.

Zoals je kan zien is de doos wit met daarop een rode roos. Diezelfde bloem zie je terug op de flacon. Deze roos staat voor al die emoties die we voelen te midden van onze drukke levens. De roos vraagt ons te vertragen en te genieten van het leven i.p.v. altijd maar druk te zijn. Deze roos is sterk maar ook fragiel. Deze roos straalt vreugde uit en vangt het licht.

Hieronder zie je nog een foto van het parfum maar nu alleen van de flacon.


De minimalistische flacon vraagt ons terug te gaan naar de essentie. We laten alle geluiden van de stad achter ons en luisteren naar ons binnenste. Wat willen we nu echt?

De flacon wordt omschreven als doorzichtig en ongewoon. Voor die tijd was dat ook. Voordien was er nooit zo’n simpele flacon gemaakt met een doorzichtig parfum. De meeste parfums zijn gekleurd. Deze flacon wordt alleen versierd met een roos. Dat was ook heel ongewoon.

Door de jaren heen zijn er verschillende modellen geweest voor dit parfum. Hieronder zie je een reclameadvertentie van enkele jaren geleden.

Omdat het zondag Moederdag is, vind je hieronder een foto van een cadeaubox. Deze cadeaubox bevat twee keer het parfum. Als je zondag een cadeaubox van Flower cadeau wil doen, weet je hoe zo’n cadeaubox er uitziet.

Hieronder vind je de parfumnoten.

Topnoten: Bulgaarse roos, hagedoorn, zwarte bessen en mandarijn

Hartnoten: Parmaviooltje, roos, gompastinaak en jasmijn

Basisnoten: vanille, witte muskus en wierook

Anjana

Populaire posts van deze blog